Förstora
 
  • g
     
     
     
  •  

    Stadium
    Butikskoncept i rörelse

    TEA fick tillsammans med Stockholm Design Lab uppdraget att vidareutveckla Stadiums företagsidentitet och förfina sportkedjans butikskoncept.

    Samarbetet med Skandinaviens största återförsäljare av sportartiklar tog sin början 2005 och det första som realiserades var en ny och 32 000 kvadratmeter stor distributionscentral utanför Norrköping. Under våren 2007 öppnade en ny flagship store utanför Göteborg som första butik med det nya konceptet. Därefter har det implementerats på samtliga Stadium-butiker i Skandinavien.

    Konceptet präglas av ett sportigt uttryck med vitt och grafitgrått som bärande bakgrundsfärger med accenter i regnbågens alla färger. Den nya grafiska profilens fokus på siffror satte standarden för ett formspråk med vassa hörn och lutningar som förmedlar fart och rörelse.

    I slutet av 2011 öppnade Stadium+, kedjans första helt fristående butik med fullt sortiment i Svågertorp utanför Malmö. Där ritade TEA även byggnaden för att ackompanjera butikskonceptet.

    Malmö, 2011.