Förstora
 
  • g
     
     
     
  •  

    Åhléns
    Varuhus med passion

    TEA har tagit fram ett nytt butikskoncept för Åhléns, Sveriges ledande varuhuskedja med över 80 miljoner kunder om året.

    Åhléns Skanstull i Stockholm var 2012 först med att implementera det nya konceptet som genomsyrar hela varuhuset, från skyltfönster och entré, vidare in genom alla affärsområden, kassor, provrum och serviceytor.

    Det allomfattande konceptet som kommer att appliceras på samtliga Åhléns varuhus förmedlar tydligt och lustfyllt bolagets vision att vara ”kvinnans favorit”.

    TEA:s lösning bygger på idén om en väninna med koll, som personligt och välkomnande bjuder in till sin värld av brinnande passion för mode och inredning.

    Varuhusets besökare möts av ett vuxet och på samma gång lekfullt formspråk. Färgskalan domineras av bordeaux, vitt och ask för ett sofistikerat och pålitligt uttryck. De respektive varuhusavdelningarna har fått sina specifika färger: ljusa toner i rosa, blått och grönt som accentueras av orangerött och mässingsdetaljer.

    Stockholm, 2012.