Apotek Hjärtat
Butikskoncept med hjärta
Under 2014 tog TEA fram ett nytt inredningskoncept för Apotek Hjärtat, som i början av 2015 förvärvades av ICA Gruppen AB. Uppdraget bestod i att skapa en butik där kunder inspireras genom en överraskande och avspänd miljö som gör apoteksbesöket lika enkelt som självklart.
Med kroppen som metafor tar TEA:s koncept också Apotek Hjärtat närmare sin vision om att vara ”framtidens apotek” och bidrar på så sätt till att infria högt ställda försäljningsmål.
Ansvar, omtanke och inspiration har varit ledord i utvecklingen av butikskonceptet. Vilket bland annat kommer till uttryck i form av en genomgående stålstruktur, tydliga inslag av trä och färgstarka illustrationer som pryder såväl väggar som möbler samt syns i skyltning.
Implementering sker löpande och de första butiker som applicerat konceptet är Åkersberga Centrum, Vallentuna och Kungens Kurva. Sedan öppning har butikerna ökat sin försäljning med upp till 30 procent i jämförelse med motsvarande period tidigare år.
Stockholm, 2015.